آموزش دروس مطالعات علوم اجتماعي مطالب مربوط به دروس دوره راهنمايي مانند تاريخ وجغرافيا و اجتماعي و مطالب جالب مانند ديگر همچون مقاله يا تحقيقات دانش آموزي پاور پووينت ها و عكس هاي آموزشي
| ||
|
مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن ۶ هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر ۱۹۴۵ کسب کرد. ۵ فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی، در منطقه مثلث، پرواز میکردند که با ارسال پیام های عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوقالعاده مشکوکی مفقود شدند.
آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی، عدم روئیت خشکی، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته، لکه روغن، آثاری از اجسام شناور، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسهها دیده نشد. هیچ حادثهای چه قبل و چه بعد از آن، تا این حد حیرتآور تر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه قایق ها و کشتی هایی مفقود شدهاند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشتهاند.
همه روزه هواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز میکنند. کشتی های بزرگ و کوچک در آبهای آن در حال تردند و افراد زیادی برای بازدید، به این منطقه مسافرت میکنند، بدون آنکه اتفاقی بیفتد. از طرف دیگر، در دریاها و اقیانوسها در سراسر دنیا، کشتی ها و هواپیماهای زیادی مفقود شده و میشوند. پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق تفکیک شدهاست. علت این است که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانهای وجود ندارد. ثانیا در هیچ منطقه دیگر چنین ناپدید شدن های بی دلیل، بیشمار و نامعلوم روی نداده و به این خوبی ثبت نشدهاست. موقعیت جغرافیایی «مثلث برمودا» نام سرزمینی اعجابانگیز است که برای سالهاخبرهایش با ترس، تعجب وشگفتی همراه بودهاست... شاید بتوان گفت که اوج اتفاقات و ماجراهای مثلث برمودا، در دهه 1960در اوج جنگ سرد بوده است. مثلث برمودا واقعاً یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایرهای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا ۸۰ درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق میگردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمیشود.وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف میکند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو میگذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر میگردد. »این محل فتنهانگیز و تقریبا باور نکردنی اسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است.. بدلهای مثلث برمودا مثلث برمودا مثلث برمودا بسیار عجیب و ناشناخته است و همیشه توجه افراد زیادی را از سرتاسر جهان به خود مشغول داشته است. به همین دلیل هم مثل همه چیزهای عجیب یا جذاب دیگر همزاد یا خواهرخوانده دارد. خواهرخوانده «مثلث برمودا»، «دریای شیطان» و «مثلث اژدها» در دریای فیلیپین است و مشهور است که بهیکباره شناورها و خدمه را میبلعد. علل واقعه یکی از علت های کشف شده که در مدل آزمایشگاهی به اثبات رسیده است در مورد وقوع زلزله و خروج گازهایی از زمین می باشد که در هنگام عبور کشتی ها باعث فرو رفتن کشتی به اعماق آب می گردد ولی در مورد هواپیماهایی که از آن محل عبور کردند و ناپدید شدند خروج همین گاز ها از آب به سمت بالا باعث پایین کشیده شدن هواپیماها به سمت آب می شود که در صورت عدم کنترل هواپیما به داخل آب سقوط می کند ولی در هنگام آزمایش آن این مسئله در صورتی که هواپیما به این محل آشنا بوده و توانایی گرفتن دوباره ارتفاع را در صورت کم شدن ناگهانی آن داشته باشد قابل حل است. همچنین در مورد پیدا نشدن اجساد هواپیماها یا کشتی ها میتوان گفت تعدادی از موارد ناپدید شده در اعماق دریا کشف شده است که نمونه های کشفی با نمونه های غرق شده کاملا تطبیق دارد یک دانشمند ژئوفیزیک روسی می گوید: راز مثلث برمودا را کشف کرده است. ولادیلاو بوکرییف معتقد است: راز برمودا طبیعی است, چرا که یکی از شعبه های گرم گلف استریم، با گردش در مسیر عقربه های ساعت در دریای ساکار سوف، با جهش در ساحل فلوریدا به سمت عرض شمالی پیش می رود. برمودا یک گودال بزرگ است. وجود میکرو و ماکرو و گودال هایی در این منطقه، باعث به هم ریختگی جاذبه ای و مغناطیسی می باشند که موجب می شوند دستگاه ها از کار بیفتند و بدن انسان در زیر فشار بسیار سنگین و مرگ آور قرار گیرد. بوکرییف تاکید می کند که گردش آب در مثلث بر مودا، در جهت عقربه های ساعت می باشد و اشیاء را به سوی خود می کشد. علل فرضی طبیعی جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی، گویهای آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها میشود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب میشود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواج الکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست. علل فرضی غیر طبیعی دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرندههایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها به کره زمین آمدهاند، میتواند علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد.
یکی از عجیبترین پیشنهادات در این مورد بوسیله ادگار کایس، پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست، ارائه شدهاست. به عقیده وی قرنها قبل از کشف اشعه لیزر، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده میکردند. به نظر کایس نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها، هواپیماها و در نهایت نابودی آنها میگردد.
حدسیات فانتزی و پاسخ های فیزیکی وقوع رخ داد های عجیب در مثلث برمودا که بارها راجع به آن سخن گفته شده است ، برخی دانشمندان را به پاسخ گویی واداشته که در ادامه می آید : تغییر خاصیت مغناطیسی: کشتیها برای یافتن مسیر از قطبنما استفاده میکنند. قطبنما ابزاری است که قطب شمال و جنوب مغناطیسی را نشان میدهد. جنگ و سرقت: گفته میشود یکی از دلایل گمشدن این کشتیها سرقت آنها توسط دزدان دریایی است، همچنان که سرقت کشتیها و راهزنی دریایی تا روزگار ما نیز ادامه یافته است. برخی از کشتیها هم توسط نیروها دشمن (مثل زیردریاییها) غرق شدند، برای مثال گفته میشود که کشتی روسی «Cyclops» در سال1918و کشتیهای «Proteos» و«Nereus» و طی جنگ جهانی دوم توسط زیردریاییها غرق شدند. خطای انسانی: طبق بررسیهایی که انجام شده است، دلیل اصلی بسیاری از این وقایع خطای انسانی است. در همه جای دنیا، خطای انسانی فاجعههای مرگبار زیادی بهبار میآورد و مثلث برمودا از این قاعده مستثنا نیست... توفانهای دریایی: هر ساله در مناطق استوایی، توفانهای مهیبی روی میدهد که باعث غرقشدن کشتیها و مرگ هزاران نفر و خسارتهای مالی فراوان میشود. مهمترین گمشده درحدود ساعت 5:10 شامگاه 29 ژانویه 1948 هواپیمای بزرگ چهار موتوره بریتانیاموسوم به « استار تایگر» هنگامی که با 26 مسافر و خدمه بر فراز «مثلث برمودا» پرواز می کرد، ناگهان به طرز اسرارامیزی ناپدید شد و دیگر هیچ خبری از آن به دست نیامد. چند دقیقه قبل، تنها یک پیام رادیویی از خلبان هواپیما دریافت شده بود که اعلام کرده بود « هوا خوب است و هیچ مانعی وجود ندارد» با این حال، هواپیمای « استار تایگر» ناپدید گردید و معلوم نشد چه بلایی بر سر آن آمد. درساعت 7:45 دقیقه بامداد روز 17 ژانویه 1949 کاپیتان با هواپیمای خود ازفرودگاهی در جزیره « برمودا» به هوا برخاست تا به «کینگستون» واقع در « جامائیکا» برود، ولی این هوایما نیز هنگام عبور از فراز « مثلث برمودا» بهسرونوشت هواپیمای قبلی دچار گردید. کاپیتان 40 دقیقه پس از پرواز، طییک تماس رادیویی، وضع هوا را عالی توصیف کرد و با اطمینان گفت که به موقعبه « جامائیکا» خواهد رسید. ولی این آخرین پیامی بود که از خلبان هواپیما دریافت شد و پس از آن، فقط سکوتی اسرار آمیز بر قرار گردید. برای یافتن این هواپیما، قطعات شکسته آن، و یا حتی آثار روغن و بنزین بر سطح آبکه می توانست سرنخی به دست دهد، جستجوی گسترده ای به عمل آمد، لیکن این جستجو کاملا بی فایده بود. پیش از ناپدید شدن این دو هواپیما، حادثه شگفت انگیزی در مثلث برمودا رخ داده بود که توجه همگان را به خود جلب کرد و در حقیقت وجه تسمیه «مثلث برمودا» از آنجا ناشی شد. وجه تسمیه « مثلث برمودا » درروز 5 دسامبر 1945 پنج بمب افکن از نوع «اونجر» به منظور انجام یک پرواز تمرینی که پرواز شماره 19 نامیده می شد، از پایگاه نظامی « فورت لودردیل» واقع در « فلوریدا» به هوا برخاستند . طبق برنامه ، آنها می بایستی یک مسیر مثلث شکل را طی کنند و دوباره به پایگاه بازگردند. قبلاجندین بار جنین تمرینی را انجام داده بودند، از این رو این ماموریت برایشان دشوار نبود. از سوی دیگر، خلبانان و خدمه این پنج بمب افکن راافرادی با تجربه و ماهر تشکیل می دادندم. و همه هواپیماها مجهز به بهتریندستاه بی سیم و تجهیزات هوانوردی بودند. در ساعت 2:10 دقیقه آن روز، هرپنج بمب افکن به هوا برخاستند و با آرایشی زیبا و سرعتی در حدود 200 مایلدر ساعت به سوی خاور به پرواز در آمدند. در ساعت 3:45 دقیقه، حادثه وحشتناکی رخ داد. ستوان «تایلو» فرمانده این اسکادران طی تماس رادیویی با برج مراقبت فریاد زد: - برج مراقبت ... وضع اضطراری پیش آمده ... انگار ما از مسیر خود منحرف شدهایم... ما قادر نیستیم زمین را ببینیم... تکرار می کنم ... ما قادر نیستیمزمین را ببینیم. مسئول برج مراقبت پرسید: - حالا در چه موقعیتی هستید؟ - موقعیت خود را به درستی نمی دانیم ... اصلا نمی دانیم کجا هستیم . به نظر میرسد راه را گم کرده ایم. مسئولبرج مراقبت از این سخن بر خود لرزید. چگونه ممکن بود پنج هواپیما، باسرنشینان پر تجربه خود، در شرایطی که هوا کاملا مساعد بود راه خود را گمکنند. برج مراقبت گفت: - طاقت داشته باشید. به سوی غرب پرواز کنید. ستوان « تایلور» پاسخ داد: - ما اصلا نمی دانیم غرب کجاست... همه دستگاه ها از کار افتاده ... همه چیز شگفت انگیز است. هیچ جهتی را نمی توانیم تشخیص دهیم. حتی اقیانوس شکل دیگری به خود گرفته است... چند لحظه بعد ، دوباره صدای ستوان« تایلور» به گوش ریسید که دیوانه وار فریاد زد: - ما وارد آب های سفید می شویم ... خطر همچون دشنه ای به سوی ما می آید... کمک ... کمک ... و این آخرین پیام ستوان « تایلور» بود و صدای او برای همیشه خاموش شد. مسئولان فرودگاه ، وضع اضطراری اعلام کردند و یک هواپیمای « مارتین مرینر» با 13سرنشین و مجهز به کلیه وسایل نجات از زمین برخاست تا به جستجوی پنج هواپیمای بمب افکن بپردازد، ولی شگفت اینکه این هواپیما نیز به همان سرنوشت پنج بمب افکن دچار گردید و برای همیشه ناپدید شد. در ساعت 7:4دقیقه بعد از ظهر آن روز، برج مراقبت نیروی دریایی در « اوپالوکا» پیامضعیفی دریافت کرد که مربوط به یکی از هواپیماهای پرواز شماره 19 بود. عجیبآن بود که به موجب پیش بینی، موجودی بنزین آخرین هواپیما می بایستی تقریبادو ساعت پیش تمام شده باشد، در حالی که هنوز در آسمان بود. سپیده دم روز بعد ، 242 فروند هواپیما و 18 فروند کشتی به جستجوی هواپیماهای گمشده پرداختند، ولی اثری از آنها نیافتند. انگار این هواپیماها ، قطره ای شده وبه درون اقیانوس فرو رفته بودند. هرگاه فرض کنیم که این پنج هواپیمای بمب افکن، در آسمان با یکدیگر تصادم کرده اند ، می بایستی قطعات شکسته هواپیما و یا آثار و علائمی از این تصادم پیدا می شد و از سوی دیگر هنگامی که ستوان« تایلور » وضع اضطراری اعلام کرد، برخی از خدمه هواپیما میتوانستند به وسیله چتر نجات، خود را از مهلکه رهایی بخشند، یا پس از سقوط در آب از وسایل ایمنی نظیر تشک های بادی و جلیقه های نجات استفاده کنند،در حالی که معلوم نیست چرا هیچ یک از این اقدامات صورت نگرفت . هواپیمای « مارتین مرینر» که به کمک این پنج هواپیما شتافته بود، به گونه ای ساختهشده بود که می توانست روی آب بنشیند، در حالی که این هواپیما نیز بی آنکه با برج مراقبت تماس بگیرد، به طرز اسرارآمیزی ناپدید شد. واقعیت حادثه تا به امروز کشف نشده و این ماجرا همچنان در شمار یکی از اسرار حل نشدهعالم، باقی مانده است. پس از این رویداد ، تعداد زیادی هواپیما و کشتی همراه با سرنشینان آنها در منطقه مثلث برمودا ناپدید شده اند که تا کنون اثری از آنها به دست نیامده است و این حوادث موجب شده که دانشمندان نظریات گوناگون در رابطه بامثلث برمودا ارائه دهند. . هواپیماهای مهم مفقود شده 1) 5 دسامبر 1945 : 5 هواپیمای جنگنده TBM متعلق به نیروی دریایی که در یکپرواز آموزشی از پایگاه دریایی هوایی فورت لادردیل در فلوریدا به هوابرخاستند و همگی ناپدید شدند. مجموع خلبان و سرنشینان آن 14 نفر بودند. 2) 5 دسامبر 1945 : هواپیمای بمب افکنهای PBM مارتین مارینر با 13 خدمه کهجهت نجات هواپیماهای TBM اعزام شده بود، چند دقیقه بعد از پرواز ارتباطرادیوییاش قطع شده و ناپدید گشت. 3) 1947 : هواپیمای سوپر فورت C-54 متعلق به ارتش آمریکا در 100 مایلی برمودا ناپدید شد. 4) 29 ژانویه 1948 : هواپیمای چهار موتوره استارتایگر از نوع تئودور 4 درحالیکه ارتباط رادیوییاش با مرکز قطع گردیده بود، در 380 مایلی شمال شرقیبرمودا با 13 سرنشین و خدمه گم شد. 5) 28 دسامبر 1948 : هواپیمای Dc-3 در مسیر سن خوان به میامی با 32 سرنشین به اضافه خدمه ناپدید شد. 6) 17 ژانویه 1949 : استارآریل همتای هواپیمای استارتایگر ، در مسیر لندن بهسانیتاگوی شیلی از طریق برمودا و جامائیکا ، در 380 مایلی جنوب و جنوبغربی برمودا سمت کینگستون پس از قطع ارتباط رادیوییاش ، ناپدید شد. 7) مارس 1950 : هواپیمای آمریکای گلوب ماستر در شمالیترین قسمت مثلث در حالیکه رهسپار ایرلند بود، گم شد. 8) 2 فوریه 1952 : هواپیمای باربری انگلیسی یورک در شمال مثلث که رهسپار جامائیکا بود، با 33 سرنشین ، ناپدید شد. 9) 30 اکتبر 1954 : هواپیمای نیروی دریایی سوپر کانستلیشن با 40 سرنشین در شمال مثلث ناپدید گشت. 10) 9 نوامبر 1956 : هواپیمای گشتی P5M متعلق به نیروی دریایی با 10 خدمه نزدیک برمودا ناپدید شد. 11) 8 ژانویه 1962 : هواپیمای نیروی هوایی در مسیر لنگلی فیلد ، در ویرجینیا به آزورز ، گم شد. 12) 28 آگوست 1963 : دو هواپیمای جدید متعلق به نیروی هوایی ، چهار موتوره ازنوع KC- 135 استراتوتانکرز از پایگاه هوایی همستید ، در فلوریدا به قصدپیوستن به گروه اختصاص یافته جهت سوخت گیری ، در 300 مایلی جنوب غربیبرمودا ناپدید شد. 13) 5 ژوئن 1965 : هواپیمای C- 119 باکسکار با 10 خدمه در جنوب شرقی باهاما ناپدید گردید. 14) 11 ژانویه 1967 : هواپیمای YC- 122 شکاری که به هواپیمای باری تبدیل شدهبود، با 4 سرنشین در ناحیه گلف استریم بین پالمبیج و گراند باهاما گم شد. 15) 22 سپتامبر 1963 : هواپیمای بازی C-132 که رهسپار آزوزر بود، ناپدید گشت.
نظرات شما عزیزان: موضوعات مرتبط: جغرافيا برچسبها: علوم اجتماعیمثلثمثلث برموداعلل وقوعمثلث شیطان [
] [ 13:45 ] [ فردانگار ] |
|
[ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin] |